Frambuazlı Limonata


   Frambuaz geç bulup çabuk alıştığım bir meyve pastaların üzerinde olurdu ama ben ekşi olduğu için hep ayırırdım ve yemezdim Ilgazda annemle Eren toplayıp getirmişti o zaman da tadına bakmak istemedim ekşi ekşi ağzımın tadını bozar dedim ama kokusu muhteşemdi çocuklar yumulup üçer beşer götürünce hele benim gibi ekşiyle arası olmayan Beranın  kimseye kaptırmadan sessiz sessiz yediğini görünce hele o koku o koku dedim açılın biraz da ben öleyim dedim ve ancak 2 tane kapabildim ama daha yeryemez Allahım sana geliyorum dedim bu ne güzel bir tad bu ne güzel bir rayiha yıllardır bizim yediklerimiz neydi acaba.İstanbula döndükten sonra bazı sosyetik smt pazarlarında rastlayıp aldım ve onları reçele dönüştürdüm sonrasında pazarlardan da kalkınca donudurulmuşlarından aldım ama onlar çok ekşiydiler  şekerle pişirip pastalarda sos olarak kullandım hem böylece ekşilikleri de kayboluyordu.Limonata tarifine de internette gezereken  burada  rastladım  ve biraz ölçülerle oynayarak hemen denedim yapımı çok kolay ve hazır meyve sularına iyi bir altrnatif oldu oldukça konsantre bir tarif bu tariften yaklaşık 4 litre limonata elde ettim tabi herzamanki gibi ölçülerle oynayıp damak tadınıza göre değişikler yapabilirsiniz işte tarif

    
  Malzemeler:  
   250 gr. frambuaz
   1.5 su bardağı şeker
   4-5 adet limon
   su
  Yapılışı:
  *Frambuazı ve şekeri küçük bir tencereye koyup frambuazlar yumuşayıncaya kadar pişirin ocaktan indirip     püre yapıcınızla karışımı iyice ezin ve soğumaya bırakın.
  *Limonların suyunu sıkın ve frambuazla karıştırın.
  *Damak zevkinize göre sulandırın buzdolabına kaldırın ve soğuk servis yapın.
  *Dilerseniz yarım limonun kabuğunu da bayazlarına fazla gelmeden rendeleyip içine atarak daha yoğun bir      tad  elde edebilirsiniz.