Baharatlı İncir Reçeli

Leave a Comment















Baharatlı İncir Reçeli
Tarif Simpley Recipesten alınmıştır

1,5 su bardağı dilimlenmiş taze incir
1/2 doğranmış portakal (kabuğu soyulmuş)
1,5 su bardağı toz şeker (isterseniz azaltabilirsiniz)
1,5 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi
3 yemek kaşığı limon suyu
1/4 çay kaşığı zencefil
4 tane karanfil
1/4 çay kaşığı tarçın
1/2 çay kaşığı tereyağı

Bütün malzemeleri mikrodalga fırında kullanalıbilen derin bir kaba koyun.30 dakika bekletin.Mikrodalga fırını en yüksek sıcaklığa ayarlayın 15 dakika pişirin.15. dakikanın sonunda reçelden bir kaşık alıp bir tabağa koyun kıvamını kontrol edin ve gerekirse 1-2 dakika daha pişirin kavanozlara koyun.

Pişerken oluşan koku muhteşemdi eğer aşure yaparken portal kullananlardansanız reçelin tadı size tanıdık gelecektir.Bu tariften 2 küçük kavanoz reçel çıktı.Tariflere bakarken bir kaç sitede tarife biberiye de eklendiğini gördüm biberiye tadını seviyorsanız siz de ekleyebilirsiniz.Tereyağının reçelde ne işi var diye düşündüm ama bulamadım ben her ihtimale karşı koydum ancak önce unutmuştum pişme süresinin bitmesine yakın aklıma geldi ekledim eklemeden önce tadına bakmıştım varlığı ve yokluğunun tadına hiçbir etkisi olmadı ben de mikrodalga fırında pişirildiği için eklendiğini düşündüm.
Portakal mevsimi olmadığı için aldığım portakalların pek tadı yoktu portakal zamanında da taze incir bulamayacağız bu ikiliyi bir araya getirmenin yollarını arıyorum.

0 yorum :

Yorum Gönder