Limonlu Biberiyeli Kabaklı Kek


Evdeki aburcubur canavarları için sıksık kek yaptığımızdan burada bahşetmiştim.Bahçemizde çıkan ve yemekten bıktığımız ki kendilerinden pek hazetmem.Anneleri yemezken çocuklar hiç yerler mi?Ben de onlar kabak hem de organik kabak yesinler diye daha önce yemek bloglarında gezerken gördüğüm ve kaydettiğim tariflerden birini deneyeyim diyordum.Tarifleri incelerken bu tarifle karşılaştım hazır bahçemizde ki biberiyeler de tazeyken deneyeyim dedim.Bahçeden kabakları topladım biberiyelerden kestim ve başladım keki yapmaya açıkça söylemek gerekirse tereddüt de etmedim değil kuru biberiye ile denediğim İtalyan ekmeklerinde hüsrana uğramıştım sonuçta biberiye alşık olmadığımız bir tattı kurusu beni hayal kırıklığına uğratmıştı ama tazesine bir şans vereyim dedim.İyi ki de öyle demişim kek için kıydığım biberiyelerle rende limon kabuklarının renk uyumuna hayran kaldım.Buyurunuz o uyumlu renkler


 Renk uyumundaki koku da muhteşemdi.Hem biberiyeleri kıyarken oluşan hem de kek pişerken mutfağı saran koku nefisti. Bu koku beni biraz ümitlendirdi iyi bir şey çıkacak sanırım dedim içimden ev ahalisine belli de etmek istemiyordum tereddütümü sonunda hüsrana uğramak da vardı ama yaptığım keki canavarlar o klasik ben bunu yemem bunun içinde ne var içerikli cümleleri kurmadan hapu hupur yiyince içim rahatladı ve bu tarif de yeniden yapılacaklar listesindeki ve buradaki yerini almış oldu.Gelelim tarife buradan aldım kendilerini.

Limonlu Biberiyeli Kabaklı Kek
Malzemeler:
-2 yumurta
-1+1/4 su bardağı şeker
-1/2 su bardağı eritilmiş (tercihen tuzsuz tereyağ
-1/4 subardağı sıvıyağ
-1/2 çay kaşığı tuz(eğer tuzlu tereyağı kullandıysanız kullanmaya bilirsiniz
-3 su bardağı un
-1 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya
-1 yemek kaşığı kıyılmış taze biberiye
-1 yemek kaşığı limon kabuğu rendesi
-3 su bardağı rendelenmiş kabak (yemeklik yeşil olanlardan
Yapılışı:
-Yumurta ile şekeri beyaz renk alana kadar çırpın.
-Eritilmiş tereyağını ve sıvıyağı ekleyip çırpın.
-Ayrı bir kapta un,kabartma tozu,vanilya,tuzu karıştırdıktan sonra eleyin.
-Rendelenmiş kabak ve limon kabuğunu,kıyılmış biberiyeyi de yumurtalı karışıma ekleyin.
-Son olarak sıvı karışımla toz karışımı birbirine karıştırıp iyice çırpın.
-180 derecede ısıtılmış fırında pişirin