Limonatalı Kek

Tatildeyiz diye keksiz böreksiz kalacak değiliz ya evde yaptıklarım gibi süslü püslü olmasalar da sabahın erken saatlerinde ayalanıp geç saatlere kadar oradan oraya koşan, merdivenlerden aşağı yukarı bilmem kaç defa inen ve çıkan,sıabahtan akşama kadar ne bulursa yiyen aburcubur canavarlarına kek yapmazsak evi başımıza yıkarlardı sanırım.Fırınımız yok henüz ama hoş ben evde de fırın kullanmıyordum kek yaparken onun yerine kaynanacığımın yıllar öncesinde kullandığı ve sonrasında bana devrettiği şu eskilerin ocak üzerinde kek pişirdikleri tencereler vardı bilenler bilir ama bilmeyenler için birara yakışıklımın fotoğrafını çeker yayınlarım.İşte bu tencereyi getirdim gelirken ve ilk kekimizi yaptık dün evde içilmemiş duran limonatalar değerlensin diye limonatadan kek olur mu soruları eşliğinde aldım malzemeleri ve çırpmaya başladım ve pişirdim keki ve soğuduktan sonra tadına baktıktan sonra anladık ki limonatandan da kek oluyormuş hele hele ertesi güne kalınca enfes ve hafif bir kek oluyormuş.Keki yerken keşke evde haşhaş tohumu da olsaydı ekleseydik dedik eminim çok yakışırdı artık birdaha ki sefere.

  LİMONATALI KEK
  Malzemeler:
  3 yumurta
  1,5 su bardağı tozşeker
  1 su bardağı limonata
  1/2 su bardağı sıvıyağ
  1/2 limonun suyu
  3 su bardağı un
  1 paket kabartmatozu
  1 paket vanilya

  Yapılışı:
  -Yumurtaları ve şekeri iyice çırpın.
  -Limonatayı,sıvıyağı,limon suyunu ekleyip tekrar çırpın.
  -Kalan malzemeleri de ekleyerek tekrar çırpın.
  -Uygun bir kalıba döküp 180 derecede ısıtılmış fırında batırıp çıkardığınızda kürdan temiz çıkıncaya kadar  pişirin.
  -Eğer benim gibi ocak üzerinde pişirecekseniz kalıbınızı orta boy ocağa koyup kısık ateşte yaklaşık 1 saat pişirin veya o muhteşem kek kokusu evi sarana kadar bekledikten sonra ocağı kapatın sğuduktan sonra kalıptan çıkarın.