Taze Naneli Bezelye Çorbası

Leave a Comment
Bloğumdaki tariflere bir baktım ve kek kek nereye kadar dedim tek yönlü beslenmeyelim araya çeşit katalım istedim ve kaynananmın ayıklayıp dondurucuya koyduğu organik bezelyeleri ve bahçedeki saksıda yetiştirdiğimiz nanelerimizi de kullanalım istedim ve ikisini bu tarifte buluşturdum.Buluşturdum derken tarif bana ait değil buradan adapte ettim.Sonuç mu ortaya evin muhalefeti ve hiçbirşeyi beğenmeyeni Beraya bile ne güzel çorbaymış bu hep bundan yap anne dedirten bir çorba.Taze nanenin hoş bir aroma katığını söylemeden de geçemeyeceğim.Tarifte yok ama siz kruton veya bizim ailedeki adı ile kıtır ekmekle nefis oluyor aklınızda bulunsun.

Taze Naneli Bezelye Çorbası
Malzemeler:
-1 yemek kaşığı zeytinyağı

-1 adet kuru soğan, kabaca doğranmış
-2 diş sarımsak
-2 adet orta boy patates, soyulmuş ve küp küp doğranmış
-1 litre su
- 2 su bardağı taze veya dondurulmuş bezelye
-1 küçük demet nane yaklaşık bir avuç kadar
- tuz ve karabiber

-100 gri krema isteğe bağlı
Yapılışı:
-Soğan ve sarımsağı irice doğrayın ve zeytin yağında kavurun
-Patatesleri iri parçalar halinde doğrayıp kavrulan soğanlarla karıştırıp 5 dakika kadar kavurun
-Bezelyeleri tencereye ekleyip birkaç dakika daha kavurun ve üzerine suyu ekleyin.Kısık ateşte patatesler  yumuşayıncaya kadar pişirin. Bu yaklaşık 10 dakika sürecektir.
-10 dakikanın sonunda taze naneyi ekleyin ve 5 dakika daha pişirin
-Sonra bir el blenderi ile pürüzsüz hal alana kadar ezin.Dilerseniz krema katıp servis yapın.Ben krema kullanmadım.Sıcak olarak servis yapın.


0 yorum :

Yorum Gönder