Cevizli Çaylı Kek

4 comments
 

Cevizli Çaylı Kek

Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı tozşeker
  • 1 su bardağı demli çay (soğutulmuş)
  • 1 subardağı sıvıyağ
  • 2 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 paket kabartmatozu
  • 1/2 subardağı ceviziçi (büyük parçalara bölünmüş)
  • 3 subardağı un
Yapılışı:
  • Yumurta ve şekeri çırpın.Unutmayın şekeri ve yunurtayı nekadar çırparsanız kekiniz o kadar iyi kabarır.
  • Çayı, sıvıyağı, ekleyin ve çırpın.
  • Un, kabartmatozu,tarçını karıştırıp eleyin.Elenmiş unlu karışımı sıvı karışımla karıştırıp çırpın.
  • ceviz içlerini de ekleyip yağlanmış kalıba döküp 180 dereceli fırında içine batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar pişirin.
  • Soğuduktan sonra pudraşekeri ile süsleyip servis yapın.
 
   
    Bu tarifi yıllar yıllar önce Sofra dergisinde görüp denemiştim.Hangi yıla ait olduğunu bilmiyorum ama aldığım ilk Sofra dergisiydi denediğim her tarif tam tutuyordu.O gün bugün bıkmadım yeni tarifler denemekten.Hep elimin altında bir dergi veya bir kitap oldu yemek yaparken.Ezbere tarife ihtiyaç duymadan yapabildiğim tek tarif bu aslında desem yalan olmaz.Yıllardır yaptığım için de tadından ve kıvamından çok eminim.Ben kek sevmem pek fazla diyen nicesine vermişliğim vardır bu tarifi şimdi de burada paylaştım ve artık tarif isteyenleri buraya yönlendirebileeceğim.

4 yorum :

  1. Çikolatalısı tercihimdir ama kek te kektir. Çay da var diyorsun. Allah'tan daha belamızı mı istiyoruz ? :]]]

    Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bela ne demek estağfirullah çikolata diyorsan çikolatalı da yaparız birgün ..

      Sil
    2. Şahsen ben kıtırlı olan şeyleri pek sevmem. Orta karar olacak :)
      Bekleriz. :)))

      Sil
  2. müthiş ...ben biraz daha şekeri mesela azaltiyorum rahatsizligimdan ötürü ama mesela o zaman belki kuru uzum katılabilir cevizle güzel olur.ama sizin yaptiginiz tarz çok guzel

    YanıtlaSil