Negrolu Pasta

Leave a Comment
   

     
     Yabancı yemek bloglarında gezerken bu tip tarifle çok karşılaşıyordum o zamanlar daha oreo yok ülkemizde ancak büyük marketlerde fahiş fiyatlarla bulmak mümkün.Ah ne zaman biz de oreo ile denemeler yapacağız diye hasretle beklerken o güzeller güzeli minik prensesin oynadığı reklamla hasretimiz bitti artık her markette bulmak mümkündü oreoyu.Daha öncesinde negroyla idare ediyorduk ama alıp tadına baktığımda arada çok fark olduğunu gördüm artık ben de oreolu pasta denemeleri yapabilecektim. Malzemeleri almak için markete gittim aman Allahım o da ne oreo bitmiş köşeden negrolar tüm vakarlarıyla düştün mü elimize dercesine bana el sallıyor kafaya da koymuşum bu gün bu tarif denenecek diye mantığım devreye girdi ve attım sepete negroları döndüm mutfağıma.Oldu mu oldu beğendik mi beğendik bakalım siz de beğenecek misiniz?

    Negrolu Pasta
    Kek için malzemeler:
    -1+1/4 su bardağı kekun
    -170 gram tereyağı veya margarin(oda sıcaklığında)
    -1+1/2 su bardağı toz şeker 
    -1 paket vanilin
    -3 adet yumurta(oda sıcaklığında)
    -1+1/4 su bardağı süt(içine yarım limon suyu sıkılmış)
    -2/3 su bardağı kakao
    -1 paket kabartma tozu
    -1/2 çay kaşığı tuz
    Krema için malzemeler:
   -300 gram mascarpone peyniri 
   -500 gram krema
   -3 yemek kaşığı pudra şekeri 
   -7 adet negro bisküvi
   Süslemek için malzemeler:
   -250 gram negro bisküvi
 
   Yapılışı:
   1-ilk ve en önemli madde bütün malzemeler oda sıcaklığında olmalıdır.
   2-Un,kakao,kabartma tozunu eleyip içine tuzu eleyin ve karıştırın.
   3-Tereyağını mikserde 2 dakika çırpın,şekeri ekleyip çırpmaya devam edin ve bu esnada yumurtaları tek tek ekleyin.
   4-Karışıma unun 1/3 lük kısmını ekleyin ve düşük devirde çırpmaya devam edin ekşitilmiş sütün yarısını dökün çırpın,unun  1/3 ünü katın sırayla malzemeler bitinceye kadar devam edin.
   5-Tabanına fırın kağıdı serilmiş 24 santim çapındaki çember kalıba kek karışımını dökün.
   6-Fırını 180 derecede ısıtın ve keki 30-35 dakika pişirin.Kürdan testi yapıp fırından çıkarın ve soğumaya bırakın.
   7-Krema için mascarpone ve kremayı katılaşana kadar çırpın.
   8-Pudra şekerini ekleyip çırpmaya devam edin.(üzerini kaplamak için kremanın yarısını ayırın)
   9-Kalan kremaya  rondoda toz haline getirilmiş 7 tane negroyu ekleyin.
   10-Soğuyan keki 3 kata ayırın.Katların arasına negrolu kremadan sürün.kenarını ve üzerini sade krema ile kaplayın ve kenarlarını süslemek için toz halindeki negro ile kaplayın.
   Afiyet olsun.

0 yorum :

Yorum Gönder