Pazar Kahvaltısı Hazırlıkları

Leave a Comment
        "yemek yemek üstüne ne düşünürsünüz bilmem ama kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı" Cemal Sureyya

     Cemal Süreyyanın bu dizelerini ilk okuduğumda ne güzel de özetlemiş mevzuyu diye düşündüm. Artık neden kahvaltı yapmanın beni bu kadar mutlu ettiğini kelimelerle ifade edebilir olmuştum Kahvaltı mutluluk yaşatıyorsa bana,pazar kahvaltısı mutluluğun kralını yaşatıyor.Hemen herkese aynı etkiyi yapıyordur zannımca.Hafta boyu okul veya iş telaşı yüzünden evden erkenden çıkan ev ahalisi olarak ancak pazarları bir araya toplanabiliyoruz telaşsız.O zaman da hem evdekiler hem de masamız kahvaltıların en güzelini hak ediyor diye düşünüyorum(ne kadar da düşünceliyim bugün) çoğunlukla ve giriyorum mutfağa.Yeni tarifler de denediğim oluyor tıpkı bugün yaptığım gibi ve/veya denediğim sonucunu da çok beğendiğim tarifleri tekrar yaptığım da oluyor.İçimden nasıl gelirse reklam koktu sanki bu cümle....
    Bu pazar yaptığımız kahvaltıdan iki tarif paylaşacağım bugün sizlerle ilki yeni bir tarifti ama sonucu o kadar beğendik ki artık tarif defterimde yani bloğumda yerini aldı bile.Mantar Kavurma:Lezzet dergisinin Ağustos sayısında ek olarak verilen Zengin Kahvaltı Sofraları kitapçığından uyarlama yaptım orijinal tarifte sandviç ekmeklerinin içine doldurulup fırınlanıyordu ama ben klasik Türk ailesinin yapacağı gibi ekmek bandıra bandıra yiyelim istedim siz dilerseniz fırınlaya bilirsiniz.İkinci tarifim ise aslında çok basit ama bir o kadar da lezzetli bir tarif Patates Kavurması bu tarifi de Nefis Yemek Tariflerinde görüp denemiştim.Lafı kısa kesip tariflere geçeyim ben en iyisi


Mantar Kavurması
Malzemeler:
-1 yemek kaşığı tereyağı
-1 kuru soğan
-10 mantar
-2 sivri biber
-1 kapya biber
-1/2 çay bardağı krema
-1/2 çay bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
-tuz,karabiber,pul biber,kekik
Yapılışı:
-Tereyağını bir tavada eritin.Soğanı ve mantarı ekleyip soteleyin.
-Biberi ilave edip sotelemeye devam edin,
-Kremayı baharatları ve kaşar peyniri ekleyip ocaktan alın.Sıcak servis yapın


Patates Kavurma
Malzemeler:
-4 orta boy patates
-100 gram tereyağ
-tuz,karabiber,nane,kekik yani dilediğiniz baharatlar
Yapılışı:
-Patatesleri soyup küp küp doğrayıp bir tencereye alın üzerini 3-4 parmak geçecek şekilde su ekleyin ve orta ateşte kaynamaya bırakın.
-Kaynamaya başlayınca ocağı biraz kısıp tuzunu ekleyin yumuşayıncaya kadar pişirin.(çok pişirmeyin kavururken dağılmaması için) ve süzün.
-Tavaya tereyağını koyup eritin ve patatesleri ekleyip baharatlarını serpin çok fazla zedelemeden patatesler iyice yumuşayana kadar kavurmaya devam edin.Sıcak servis yapın.

0 yorum :

Yorum Gönder