Yumuşacık Pofuduk Hamur Kızartması

Leave a Comment
 
 

    Sömestr tatilinin sonuna doğru yaklaşıyoruz evdeyiz canımız sıkılıyor çocukların istedikleri ve sevdikleri bir şeyler pişireyim de onları biraz olsun mutlu edeyim dedim.Denemeyi düşündüğüm bir tarifi bir kaç değişiklik yaptım yoğurdum Bera şekil verdi ben de kızarttım.Kızarttığımız hamuru nutellaya bulayıp süsleyince bayıldık görüntüsüne fotoğrafını çektik hemen ve sen hamur kızartmasısın havan kime nedir bu kekpop havaları dedik ve tarifini de ekledik instagrama bloggera amme hizmeti niyetine umarım denersiniz ve siz de beğenirsiniz sizin de havalı hamur kızartmanız olur.

Yumuşacık Pofuduk Hamur Kızartması 

Malzemeler
  • 1 yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • Aldığı kadar un (Çok sert hamur olmayacak)
Kızartmak için:
  • Sıvı yağı
Hazırlanışı:
Yumurta,yoğurt,süt ve tuz bir kaba alıp,çırpın anacığım.Kabartma tozu ve karbonatı koyun ve yavaş yavaş şekilde unu ekleyip yoğurun bir güzel.Hazırladığınız hamurun üzerini örtün ve yarım saat güzelce dinlendirin.Yarım saat sonunda hamuru tezgaha alın.Masa,sofra da olur artık hangisini kullanıyorsanız. Hamurun altına ve üstüne un serpip merdaneyle açın.Serçe parmak kalınlığında bir hamur açtıktan sonra kalıp veya bardak yardımıyla kesin.Kızgın yağda hamurları altı üstü kızarana kadar pişirelim ve sıcak sıcak mis gibi yiyin.Bal,reçel,peynir,nutella ne isterseniz onu da eşlikçi yapın.

0 yorum :

Yorum Gönder