Sebzeli Kabak

Kış aylarında yemek yapmakta herzaman zorlanmışımdır çünkü kışsebzeleri ile pek aram yok hele hele sevgili kabakla "kendileri yaz sebzesi olsalar da" hiç yıldızımız barışmadı ve ben de  kabakla pişirebileceğim yemekler konusunda sürekli bir arayış içinde oldum ve pek çok yemek denedim sanırım bu tarif arayışıma bir süre ara verdirecek hatta artan içmalzemeyi daha önce burada bahsettiğim biberlere doldurup dolmaya yeni bir boyut katmayı
düşünüyorum.Tarifin orijinali ve harika fotoğraflarla yapılan aşamalı tarifi için tıklayınız.

Sebzeli Kabak
Malzemeler:
-1 kilo kabak
-2 ortaboy soğan
-1 küçük kutu garnitür
-1 küçük kutu mısır
-200 gr. pirinç
-1 adet etsuyutablet
-200 gr.rendelenmiş peynir
-dolmalık fıstık (opsiyonel)
Yapılışı:
-Kabakları enlemesine ikiye bölüp içlerini çıkarın.Fırın tepsisine dizip üzerine ve içine zeytin yağı sürüp tuz serpin.175 dereceli fırında 10 dadika pişirin.
-Soğanları ve kabak içlerini küçük küçük doğrayın önce soğanları kavurun ve ardından kabakları da ekleyip 10 dakika kavurun.
-Suyu kaynatın ve etsuyu tableti ve yıkanmış pirinçleri ekleyin ve pirinçler yumuşayıncaya kadar pişirin.
-Kavrulmuş soğana ve kabağa pirinçleri garnitürü mısırı  ve rendelenmiş peyniri(dilediğiniz peynir olabilir ben tellikaşar peynir kullandım) ekleyin.tuz ve karabiberi ekledikten sonra iyice karıştırın.Tuz eklerken etsuyu tablette bulunan tuzu da hesaba katmayı unutmayın.
-Karışımı pişen kabakların içine tepeleme olacak şekilde doldurun üzerlerine de kavurduğunuz dolmalık fıstıkları ekleyin orjinal tarifte çekirdek içi kullanılıyordu ama evde olmadığı için ben dolmalık fıstık koydum o da çok yakıştı siz evde olan malzemeye göre tercihinizi yapabilirsiniz.
-175 derece fırında 20-25 dakika pişirin.