21 Aralık 2012

4 comments

   21 Aralık 2011 abla oluşumun bilmem kaçıncı hala oluşumun da 1. yılı.Abla oluşumun yılı gizli çünkü yaşımız ortaya çıkar sonra ben neyse de kızkardeşimi korumak için söylemedim yaşı ortaya çıkarsa üzülür belki üzmeylim kızcağızı doğumgününde.İki mutluluğun aynı güne denk gelmesi çok hoş bence.Zeynepciğin doğum günü için kurabiye yaptım.Stresli geçen bir karar sürecinden sonra buradaki tarifi yaptım gelinimizin (normalde ona böyle hitap etmeyiz ama sırf onu kızdırmak için yazıyorum) isteği üzerine ki bu sitenin adresini de o vermişti bana çöpşişlere takıp pişirdim kurabiyeleri o da çok hoş bir sepet hazırlamıştı.Tarifi uygularken korktum haliyle süprizdi benim için tutmama riski vardı ancak nefis bir kurabiye oldu hele pişerken mutfağı saran koku bir harikaydı.Tarifi aynen uyguladım sadece üstünü farklı şekilde süsledim.

    TARÇINLI KURABİYE
    Malzemeler:
    • 2,5 su bardagi un
    • 150 gr. margarin (oda sıcaklığında)
    • 1 su bardagi pudra şekeri
    • 1 yumurta
    • 1 paket kabartma tozu
    • 1 paket vanilya
    • 1 çay kaşığı tarcın
    • 1 cimdik tuz
    • yarim cay bardagi sut

    Yapılışı:
    -Oda sıcaklığında yumusatılmıs margarini,un
,yumurta, pudra şekeri, kabartma tozu ve vanilyayı karıştırın. Hamuru kulak memesi kıvamına gelene kadar yoğurun. Hamurunuzun durumuna göre un ekleyebilirsiniz ben yaparken biraz daha ekledim.
   -Hamuru yarım santim kalınlığında acıp kurabiye kalıplarıyla keserek sekillendirin. Yagli kagit serilmiş tepsiye dizin.175 derecelik fırında pembeleşmeye başlayıncaya kadar pisirin (yaklaşık 13 dakika pişirdim)




   Üzeri için :
   •1 yumurta akı
   •150 gr. pudra şkri
   •bir tutam tuz
   •gıda boyası
  -Yumurta akı tuz ve pudra şekerini bembeyaz bir renk alan kadar çırpın.Karışımın çeyreğini ayırıp dilediğiniz renk gıda boyası ile renklendirin.
  -Beyaz olan karışımı bir fırça yardımı ile kurabiyelerin üzerine sürün ve dilediğiniz şekilde süsleyin.Bu süsleme kısmı oldukça uğraştırdı beni ilk defa yapıyordum çünkü daha önce yemek programlarında gördüğüm gibi yağlı kağıttan bir küllah yapıp karışımı bunla sıkmaya çalıştım ancak olmadı ustaları gibi incecik  şekiller elde edemedim sonra buzdolabı poşetine koyayım ucunu deleyim dedim o da fiyasko.Neden sonra aklıma pastaların üzerlerini kürdanla süsledikleri geldi ve en son karar olarak aldım kürdanı elime renkli karışıma batırıp süsledim kurabiyeleri ve en sonunda diğerlerine nazaran daha iyi sonuç aldım ve en güzel kısmı bu oldu kurabiye için bile olsa renklerle uğraşmak iyi gelmişti bana ve nihayetinde ben de süslü kurabiye denemelerime başlamış oldum.


       

4 yorum :

  1. hımmm harika görünüyoo kurabiyeler..paşanın doğumgününde yapayım bende...bu arada kızkardeşinin ve minik prensesin doğumgününü kutlarım...sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. İşte yukarı da bahsi geçen GELİN yazıyor :) Ellerine sağlık o kadar güzel olmuşlardı ki ZEYNEP yazılı olanları yemeye kıyamadığım için saklamaya karar verdim
    Zeynep çok şanslı böyle marifetli halaları olduğu için :)) Seneye daha iddalı kurabiyelerde görüşmek ümidiyle... :)))

    YanıtlaSil
  3. canımm harıka gorunuyorlar nasıl canım cektı anlatamammmm ellerıne saglık valla:)))

    YanıtlaSil
  4. yemekten başka işiniz yokmu sizin :))))))

    YanıtlaSil