Nursen Konyada

4 comments

    Gitgel Konya 6 saat derlerdi ben oralardayken ve bir türlü anlamazdım ne demektir bu hani Konya küçük bir yer de yürüyerek bir uçtan bir uca 6 saatte mi kat ediliyor derdim kendi kendime çünkü o kadar düz bir şehir ki öğrencilik hayatım boyunca kampüse gitmek hariç pek toplu taşıma araçlarından faydalanmadım desem yeridir meşhuuur tabanvay kelimesini orada öğrendim ve çok sık faydalandım kendisinden neyse konumuza geri dönelim ilerleyen zamanlarda öğrenecek olduğum üzere Ankara Konya arası mesafeyi anlatmak için kullanılıyormuş bu kelime.Malum artık ben de okullu oldum ve Konya maceram yeniden başladı ama İstanbulla arasındaki mesafe 9 saat olan hatta tcdd ile 13 saate ulaşan bu yolculuk Pegasus sağolsun 50 dakikaya düşüyor saat bile değil dakika.Hatta 50 dakikada Konyadan İstanbula gelmek ve Sabiha Gökçenden Taksime trafiksiz İstanbulda 45 dakikada gelmek hoş bir duyguydu anlatılmaz yaşanır.İlk günler uçak korkusu sarmıştı her yanımı ama yendim çok şükür bir dönüş yolculuğum sırasında yanımda oturan beyefendinin benden de çok korktuğunu görmek korkumu normalleştirdi ve yenmemi sağladı artık ne demekse.....Neyse Konyaya gittiğimde okul yıllarından arkadaşım ve sanal ortam sayesinde daha sık görüştüğüm Hediyenin evinde kalıyorum onun rehberliğinde gezip nostalji yapıyorum.Her şehir gibi Konya da çok değişmiş yıllar içinde büyümüş ama merkezi hiç değişmemiş hatta şu bina hala bizim zamanımızdaki ile aynı renk ve o meşhur tranvayı hala bizim zamanımızdaki ile aynı .Konyayı anlatmaya kelimler yetmez gidip görmek yaşamak lazım bence havasını solumak ama kışın değil çünkü doğalgaz gelmesine rağmen hala o meşhur kömür kokusu duruyor nedense

  Kampüs çok değişmiş bu arada fakültelerin çoğu kampüse taşınmış kampüse hernekadar küçük bir kasaba otogarını hatırlatsa da bana alışveriş merkezi açılmış bunu ben öğrenci iken söyleselerdi ben dahil kimse inanmazdı salamsız sandviçe alternatif olarak susamlı tavuk olarak nitelendirdiğimiz simit yiyebildiğimiz kampüste (o nefis kek ve kuarabiyelerini yediğimiz hukukun kantinine haksızlık etmeyelim) açık büfe kahvaltı yaptım şaşkınım.Bunlar güzel gelişmeler bence daha da gelişiyor kampüs hala inşaat çalışmaları devam ediyor.

   Konyaya gidip de Bedestene gitmek olmaz öğrencilik yıllarımda da çok severdim oraları o kendine has sessizliği ve kalabalığı beni mest ederdi ısrarlarına dayanamayıp esnafın çok tezgah indirmişliğimiz vardır Hediye ile yaramazmışız sanırsam.


    Konya klasiklerinden biri de etli ekmek eeee yemeden dönülür mü Hediyenin methi üzerineKapu Camisinin yanında Babacan da yedik etli ekmekleri nefisti nefis ama bizce etli ekmek gidip yerinde yenilmeli öyle paket maket bozar etli ekmeği çıtır çıtır yiyeceğim dersen Baycana gideceksin çıkacaksın aile salonuna ve afiyetle yiyeceksin.



4 yorum :

  1. Diyar-ı Mevlâna adına bu güzel gezi notlarınız için teşekkür ediyorum.. :) Murat SOYDAN

    YanıtlaSil
  2. Konya anlatmakla bitmez yazamadığım o kadar anlar var ki ben de yorumunuz için teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
  3. konya ne kadar güzel olsada eve dönüş kısmı en güzeli deilmi? seni tanımak çok güzel:))sevgiler

    YanıtlaSil
  4. evet eve dönüş harika ama orada arkadaşım beni o kadar rahat ettiriyor ki ev gelince de Konyayı özlüyorum güzel yorumun için teşekkür ediyorum ve ben de seni tanımaktan çok mutluyum ve telefonda söylediğim gibi heyecanlıyım da

    YanıtlaSil