Zihninizi Düzenleyin

2 comments
    1.Hafta:Zihninizi Düzenleyin

   Hayatımı organize konusunda bu kitaptan faydalanmaya başladığımdan daha önce bahsetmiştim ve Kitap Kendinizi Düzenleyin ana başlığı altında ilk hafta zihninizi düzenleyinle başlıyor.Düzen veya organize deyince aslında illk aklımıza gelen ev düzenlemek oyuncakları düzenlemek vb. durumlar gelir zihnimizi düzenlemek gelmez ama bu kitapta bu maddeyi okuduktan sonra anladım ki zihinde düzenlenebiliyormuş hem de iyi oluyormuş düzenlenince bu zihin.Bu hafta kolay gibi görünse de aslında zor bana göre çünkü bu maddeleri hayata geçirebilsem zaten çok düzenli bir hayatım olur bence bu haftaya zihnimi fazla doldurmamaya ve olumlu düşünmeye çalışarak başlayacağım benim için cidden zor bir ödev bu.

      İşte bu haftanın hedefleri bunlar:



     Bir günde en az yedi saat uyuyun:Bu madde çok çalışıp da uyukuya fazla zaman ayıramayanlarda geçerli sanırım oysa ben gecede 10 saa uyuyorum bu madde uykunun faydaları ile ilgili sanırım anacak ben de fazla uyuduğumu uykuda fazla zaman harcadığımı düşünüyordum ve bu madde üzerine 10 saatlik uyukuyu 7 saate indirip evimin ve zihnimin düzenlenmesine daha fazla zaman ayırmaya karar verdim.



    Yapılacaklar listesi tutun:Gün içinde neler yapacağımı hep kafamda planlarım ve hiç bir zaman da yazıya dökmem ve pek de plana uymam aralara başka işler girer ya da bazı işleri de iptal ederdim ama şimdi liste hazırlamak fikri belki orada o liste yapılacak işleri gözüme gözüme soktukça yapmak zorunda hissederim kendimi diye bu listeyi tutmaya karar verdim.Ben intrnette ancak ingilizcesini bulabildim olsun hiç yoktan iyidir google translate sağolsun anlaşıyor zaten ne yazdığı ilerleyen günlerde de türkçesini yaparım inşallah.





    Günlük yazmaya başlayın:Ben hiç beceremedim bu işleri (aaa pek bir beceriksiz hissetim bu yazı yüzünden kendimi)ta ki bloggerla tanışana kadar şimdilerde eskiden kimse okumasın diye çaba sarfedilen günlükler herkes okusun diye tutulur oldu.Kitapta ben yapamam diyorsanız tek bir cümleden bile oluşsa o günle ilgili birşeyler yazın mesela sevdiklerinizin doğum günleri ile ilgili ufak notlar ,o gün sizi iyi hissettirecek şeyler veya o gün neye ihtiyacınız varsa onunla ilgili küçük notlar yazabilirsiniz diyor yazar tavsiye olarak. Ben de bir zamanlar bu şekilde günlük tutuyordum sadece bir cümle bazen de bir kelime ama geri dönüp okuduğumda o gün ve yaşadıklarım hemen gözümde canlanır çok nostaljik oluyor.Şimdilerde abarttım bu günlük işini hegün olmasa da sıksık güncellemeye çalıştığım bloğum sayesinde sanal bir günlüğüm var  hem de çoluk çocuğa  torun torbaya eğlencelik birşeyler bırakmış oluyorum.




     Daha az televizyon seyredin:Artık daha az televizyon seyredip o zamanlarımda da ders çalışmaya ve kitap okumaya zaman ayırmayı planlıyorum akşamları eşimle dizilerimizi seyrederiz bizim dizilerde malum reklam olmayınca bir bölüm seyretmek için televizyon  karşısında saatler harcamıyoruz.Uzun zamandır ara verdiğim örgü aktivitelerime de tekrar başlamaya karar verdim televizyon seyrederken yavaştan yavaştan örerim elim de boş oturmamış olurum.



Ara verin:İki dakikadan oluşan ve günde üç kere olmak üzere sadece kendinize ait olan nefes araları verin.Ben kahve yapıp keyifle içmeyi planlıyorum bu aralarda kafamı dinlerken pencere kenarında.



Dua edin:Dua etmek kuldan,kabulü ise Allah'dan dır.Dua insanın maddi ve manevi tüm ihtiyaçlarını Allaha olan teslimiyetini itaat ve bağlılığını yine Allaha arzetmesi şeklinde tanımlanmıştı okuduğum bir kitapta.Günlük telaşlar nedeni ile ihmal ettiğimi dua ve ibadete daha fazla zaman ayırmaya karar verdim.Nasıl söylediğim kadar zormuş bu iş değil mi bir günde amma çok karar almışım değil mi ilk duamı yapayım bari Allahım daha düzenli bir hayat için bana yardım et.





    Spor yapın: Ayakkabıların güzelliğine bakın bunlar ayağımda olmadan spor yapmam abi diyorum ve tenbelliğime de bir bahane bulmuş oluyorum.Tenblim ben itiraf ediyorum işte bu yüzden işim zor ya kolay gelsin bana.
    Son not yazıda kullandığım fotoğrafların hiç biri şahsım tarafından çekilmemiştir konubaşlıklarına uygun olarak netten bulunan fotoğraflar kullanılmıştır biline...







2 yorum :