Damla Çikolatalı Cevizli Kek

Leave a Comment

Okulların tatil olmasıyla uzun çok uzun bir süre bloğumu ihmalettim.Tatilin bitmesi ile kendimi itekleyip duruyordum tekrar yazmaya başlamak için ama çolukçocuk-işgüç dörtgeninden kurtulmak bir türlü mümkün olmuyordu ve bloğumu güncelleyemiyordum.Ta ki bugün bir arkadaşıma bebek görmeye giderken götürmek için yaptığım kek geri dönmek için mükemmel bir tarif diye düşünürken akrabalarımızdan birinden bloğumla ilgili hoş bir mesaj aldım ve artık beklememeye karar verdim.Bu tarifimle yeniden sahalara döndüm.Zaten bugün arkadaşlara söylediğim gibi benim bir bloğum var bundan sonra tarif vermek yok tarifler akşama bloğumda.



Damla Çikolatalı Cevizli Kek
Malzemeler:
-1 subardağı toz şeker
-2 subardağı un
-1 paket kabartma tozu
-8 yemekkaşığı mısırunu
-250 gram yumuşatılmış tereyağı
-4 adet yumurta 
-4 yemek kaşığı kuşüzümü veya kuruüzüm
-50 gram çekilmiş ceviziçi
-1 limonunun tendelenmiş kabuğu
-6 yemekkaşığı damla çikolata
-2 tatlı kaşığı pudra şekeri süslemek için
-Vanilya
Yapılış:
1-Fırını 180 derecede ısıtın kalıbınızı yağlayıp 2 yemekkaşığı şeker serpiştirin.Hertarafa eşit bir şekilde yayılması için kalıbı hafifçe sallayın.
2-Unu,kabartmatozunu,mısırununu karıştırıp üç kez elekten geçirin.
3-Tereyağını ayrı bir kapta mikserle krema kıvamında olana kadar çırpın.Kalan şekeri ekleyip çırpın.Yumurtaları ekleyip yedirinceye kadar çırpmaya devam edin.
4-Unlu karışımı ilave edip düzgün bir hamur elde edene kadar karıştırın.
5-Vanilya,üzüm,ceviz içi,rendelenmiş limon kabuğu,damla çikolatayı ilave edip tahta kaşıkla alttan üste doğru birkaç kez karıştırın.
6-Hamuru kalıba döküp gırında 40-45 dakika pişirin.Ilınınca kalıptan çıkarıp tel ızgara üzerine alın.Pudraşekeri ile süsleyin.
  Tarif Çikolatalı ve Kahveli Tarifler kitabndan alınmıştır.


0 yorum :

Yorum Gönder